اسنوپا

علت بالا رفتن بار در پکیج دیواری

علت بالا رفتن بار در پکیج دیواری

شاید برای شما هم این اتفاق بیفتد که فشار پکیج تان دچار مشکل شود. بار بالای پکیج دیواری، یکی از مهم ترین دغدغه های مردم می باشد. ما در این مقاله قصد داریم که در خصوص پکیج ها و مشکلاتی که در این زمینه به وجود می آید، راهکارهایی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تعریف پکیج دیواری و بالا رفتن بار پکیج دیواری

ما در این بخش می خواهیم به تعریف پکیج و علت بار بالای پکیج دیواری بپردازیم. پکیج دیواری یک نوع وسیله برای گرم کردن محیط می باشد و به اصطلاح امروزی، همان سیستم گرمایشی است. در قدیم وسیله ای که برای گرم نگهداشتن حمام ها، خانه ها و محیط استفاده می شده است، موتورخانه نام داشت. کار پکیج، گرم کردن آب است. این پکیج ها در انواع مختلف با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شود. این وسیله؛ به دلیل سرعت بالا در گرم نمودن آب و کم مصرف بودن، در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.

در قدیم سوخت این وسیله گرمایشی، نفت بود. اما با پیشرفت تکنولوژی سوخت همه این پکیج ها؛  گازی، گازوئیل و یا  برقی می باشد. پکیج ها به دو نوع زمینی و دیواری تقسیم می شوند. ویژگی نوع اول آن، این است که شامل یک مخزن بسیار بزرگ است و آب گرم همیشه در آن موجود است. در نوع دیواری آن، به دلیل آن که حجم زیادی ندارد از مقبولیت زیادی برخوردار است. نحوه آب گرم کردن آن،  به این گونه است که؛  هنگامی که شیر آب باز می شود به سرعت حسگرهای هوشمند آن، شروع به گرم کردن آب می کنند.

منبع آب گرم آن، به وسیله رادیاتور فراهم می شود. این وسیله بدون نیاز به تعمیرکار، در محل نصب می شود. جای اغلب این پکیج ها بیشتر در آشپزخانه و در حیات پشتی آن قرار دارد. بسته به متراژ محیط نوع پکیج انتخابی نیز متفاوت است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پکیج خود را در حیات پشتی یا همان تراس نصب کرده اید؛ باید به این نکته توجه کنید که در فصل سرد زمستان مواظب باشید که پکیج یخ نزند زیرا، این امر باعث عدم جریان گاز و یا برق به داخل پکیج می شود و عمل گرم کردن آب را، متوقف می سازد.

معمولا هر کدام از پکیج ها دارای فشار (بار) سنج هستند. یعنی این که روی مقدار معینی تنظیم( ۵/۰ تا۰ /۲) باشد که آب را گرم کند. اما در صورتی که از حد طبیعی خود بالاتر برود ضررهای مالی و جانی زیادی به دنبال خواهد داشت. برای مثال در صورتی که علت آن، به دلیل بار بالای پکیج دیواری باشد باعث آسیب و سوراخ شدن پکیج می شود. این عمل برای پکیج های زمینی هم صدق می کند. ما به دلیل این که پکیج دیواری طرفداران زیادی دارد، در ادامه به دلایل بالا رفتن فشار این پکیج ها می پردازیم.

دلیل بالا رفتن فشار پکیج های دیواری

برای این که پکیج  عملکرد مناسبی داشته باشد می بایست فشار آن را به درستی تنظیم کرد. اگر پکیج شما هم در مواقعی شروع به افزایش بار (فشار) کرد، باید اقدام به بررسی علت آن کنید. در ادامه به علت های عمده آن می پردازیم:

۱-ممکن است به دلیل مشکل در پمپ پکیج، منجر به افزایش بار شده باشد. برای این کار می بایست تعمیرکار پمپ آن را آزمایش کند تا به طور دقیق، علت بالا رفتن بار مشخص شود. اگر آب در گردش نباشد، در نتیجه می توان گفت مشکل بار بالای پکیج دیواری ناشی از مشکلات در پمپ است.

۲-آسیب دیدن مبدل: این مورد بیشتر در پکیج هایی رخ می دهد که دارای یک مبدل است. سوراخ شدن مبدل هم یکی دیگر از عامل هایی است که باعث بالا رفتن فشار پکیج می شود.

۳-آسیب در شیر تخلیه: اگر فشار آب به عدد ۳ برسد و از عدد ۳ بالاتر برود دلیل بارزی که می تواند داشته باشد این است که شیر تخلیه به صورت خودکار باز شده است.

۴-آسیب در منبع انبساط کننده: باید گفت که کار اصلی منبع منبسط کننده این است که بار پکیج را به حالت ثابت نگه می دارد.

۵-قطعه ای در پکیج وجود دارد که به آن شیر پرکن می گویند. مهم ترین وظیفه ای که این قطعه دارد این است که رادیاتور را با کمک آب پر کند. هنگامی که این شیر، باز مانده باشد در نتیجه باعث بالا رفتن بار پکیج های دیواری می شود.

راهکارهای خانگی پایین آوردن بار پکیج دیواری

ممکن است در مواقعی بار پکیج دیواری بالا رود و ما نیاز به تعمیرکار داشته باشیم ولی آنان در دسترس نباشند. ما به شما روش هایی را یاد می دهیم که چگونه در خانه نسبت به تنطیم کردن و پایین آوردن بار بالای پکیج دیواری اقدام کنید.

الف: ابتدا باید آب سرد قسمت ورودی پکیج را بست. بعد از آن، آب گرم قسمت آشپزخانه را تا آخر باز کنیم. در نهایت، قطعه شیر پرکن را باز نگه می داریم تا فشار مربوطه پایین بیاید.

ب: یکی از ساده ترین روش پایین آوردن بار پکیج این است که رادیاتور را هواگیری کنیم. این کار باعث می شود که پکیج به صورت آرام تخلیه شود.

دیدگاه‌ها 0

*
*